channel3.jpgchannel2.jpgchannel1.jpgchannel6.jpgchannel7.jpgchannel5.jpgchannel4.jpg

Rendszerépítés

Rendszer kiépítés

 

Minőségügyi rendszerek bevezetése:

 

Okai a következők lehetnek: saját döntés alapján, piaci kényszer hatására, ha a versenytársak is bevezetik, pályázati feltétel a megléte, jogszabályi kötelezettség hatására, nagymegrendelő kötelezővé teszi.

 

Felkészülés módja: saját dolgozókkal, vagy külső felkészítővel.

 

A rendszerépítés lépései:

 

- dokumentáció elkészítése,

 

- szervezeti átalakítás, ha szükséges,

 

- vezetők, dolgozók oktatása,

 

- próbaműködés,

 

- belső, vagy külső felülvizsgálat (=tanúsítás),

 

- szintentartás, fejlesztés

 

Tanúsítás: ha szükséges, független külső cég felül kell vizsgálja minőségügyi rendszer működését. A következő rendszereket kell tanúsítani: MIR, KIR, MEBIR, BRC, IFS, EurepGAP, GMP QC

 

A tanúsító cégek gyakorlata szerint a tanúsítványok 3 évig érvényesek, ha az évenkénti felülvizsgálaton megfelel a vállalat.

 

Az irányítási rendszerek bevezetésekor az első lépés, hogy fel kell mérni a szervezetre vonatkozó követelmények rendszerét, azaz azt hogy milyen jogszabályok vonatkoznak a cégre, mit vár el az illetékes hatóság, a vevő, a társadalom, a munkavállaló, akit foglalkoztat, stb…

 

A követelményrendszer alapján felül kell vizsgálni a szervezeti felépítést, a munkatársak képességeit, képzettségét, hogy a vállalat képes-e a feltételeknek megfelelni, vagy szükséges valamilyen változtatás.

 

Ugyancsak a követelményrendszer alapján a műszaki hátteret is meg kell vizsgálni, hogy azon a szinten van-e, mint kell, illetve fejlesztésre van szükség.

 

Ezek után szabályozni kell a szervezet értékteremtő és az azokat támogató folyamatait és azokhoz (ahol szükséges) dokumentálást kell előírni. Ez a tevékenység, amelyet a szabvány alapján végeznek el tulajdonképpen a rendszer kialakítása. Miután bevezetésre kerülnek ezek a szabályzások és dokumentáció, a következő fázis az, amely a rendszeren keresztül a szervezet fejlesztését eredményezi. A vállalati kultúra, a vevői elégedettség, a hatékonyság és egyéb fontos paraméterek javulása érhető el az irányítási rendszer helyes alkalmazásával.

 

Vegye fel velünk a kapcsolatot: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.